Klær til liten hvalp med størrelse Russian Toy eller Chihuahua.

Denne strikket jeg på veldig kort tid, så man kan kalle det et dagsprosjekt. Jeg benyttet et ensfarvet hvitt nøste i Senjagarn, og et nøste med mange farver. Du strikker med 2 tråder samtidig. Hundegenseren er i ull. Ta det garnet du har for hånden. Min lille Russian Toy ristet i vårkulden da jeg luftet han, når gradestokken viste 7 grader i mai.

Legg opp 32 masker på pinne nummer 5. Strikker du veldig løst benytter du pinne nummer 4-4,5. Du starter med å strikke halsen. Plagget strikkes rundt på p fra halsen og nedover. Samtidig når arb måler  7 cm deles det til forben slik: Fell 1 m, sett 8 masker på 1 tråd (= under magen), fell 1 m, videre strikker du frem og tilbake på p over de gjenstående 24 masker (= ryggstykket). Når arb måler totalt 10,5 cm settes tråden under magen tilbake på p og strikkes frem og tilbake til det blir like langt som ryggstykket. Strikk videre til arbeidet måler 14 cm. Da strikkes det vrangbord i 4 runder før du feller av 10 masker under magen. Dette for at hunden ikke skal tisse på genseren. Strikk videre vrangbord til du synes genseren passer din hvalp/hund. Jeg strikket totalt 6 runder med vrangbord til min hund.

Husk at den ikke er perfekt men passer godt til miniatyrhundhvalp.  

 

 Piripi 9 uker av rasen Langhåret Russian Toy

 









Under magen


Over ryggen