Katter og strikking

Ja, det er ikke enkelt å strikke med katter i nærheten. De blir liksom sugd mot garnnøstene. Her gjør jeg et tappert forsøk på å strikke kattekurv. Kattene er faktisk glad i den.

image12
Galina er kjempenyskjerrig på strikkingen min.

image13
Her angriper hun

image14

image15

image16

image17

image18
Slik startet jeg på kattekurven

image19
Slik så den ut like før jeg tovet den

image20
Det ferdige resultatet

image21
Oliska forsto ikke helt at man faktisk skal ligge i den.

Genser i samme Eskimogarn til min sønn

Her er mitt nye arbeid som jeg strikker til min sønn. 60 masker til han med samme fremgangsmåte som i voksengenseren. Jeg lager oppskriften etterhvert som jeg strikker og skal komme tilbake til hvordan jeg gjorde det når den er ferdig.

image11

Genser til min datter i Eskimogarn

Dette er en morsom genser å strikke. Jeg bruker Eskimogarn i ren ull, men det klør ikke. Kjempemykt og deilig. Genseren strikkes på 3-4 kvelder. Det går så fort og derfor er det gøy. Jeg la opp 100 masker på pinne nummer 9 og strikker rundt. 1 rett og 1 vrang ca. 7 cm. Dette er en god mediums størrelse. Når arbeidet nesten går under armene på den som skal ha den, så deles arbeidet. Man strikker fronten og ryggen for seg frem og tilbake. Jeg delte opp maskene på midten. 50 masker til rygg og 50 til front. De restrerende 50 maskene la jeg på en hjelpepinne. Når arbeidet passer den som skal ha den så felles 12 masker på hver side. Resten av maskene legges på strømpepinner nummer 5 til hals. Det samme med rygg.  Strikk 2 rett og 2 vrang til du får en god og kledelig hals. Armene legges opp med 6 masker på hver pinne. Totalt 24 masker. Strikk en rett og en vrang ca. 7 cm. Øk 2 masker på hver pinne på siste runde i vrangborden. Da har du totalt 32 masker. Strikk rettstrikk til armen passer den som skal ha den. Man øker 2 masker for hver 4 runde ved begynnelse og slutt.  Fell av og sy sammen resten av genseren. Det ferdige bilder kommer snart. Jeg holder på med monteringen.

image9

image10

Pulsvarmere

Her er i hvertfall resultatet. Pulsvarmerne som jeg startet på i et annet innlegg er ferdige. De ble strikket på en kveld og min datter synes de er kjempefine. Jeg skal også strikke leggvarmere i samme. Garnet er symphony fra Drops. Jeg brukte 2 lilla farger og la opp 20 masker på pinne nummer 5, og strikket frem og tilbake. Pulsvarmerne er strikket i patentstrikk. Når arbeidet er ferdig så sys dem sammen. Enkelt og greit.

image8


image7

Strikkemaskin

Nå plages jeg med genseren med rundfelling. Har tatt en liten pause der jeg strikker pulsvarmere i Symhonigarn fra drops i patentstrikk. Bilde kommer.

Jeg er på utkikk etter elektronisk strikkemaskin. Er det noen som har en bra å selge meg? Ønsker også gode råd m.h.t hva jeg skal velge på markedet.