Katter og strikking

Ja, det er ikke enkelt strikke med katter i nrheten. De blir liksom sugd mot garnnstene. Her gjr jeg et tappert forsk p strikke kattekurv. Kattene er faktisk glad i den.

image12
Galina er kjempenyskjerrig p strikkingen min.

image13
Her angriper hun

image14

image15

image16

image17

image18
Slik startet jeg p kattekurven

image19
Slik s den ut like fr jeg tovet den

image20
Det ferdige resultatet

image21
Oliska forsto ikke helt at man faktisk skal ligge i den.

Genser i samme Eskimogarn til min snn

Her er mitt nye arbeid som jeg strikker til min snn. 60 masker til han med samme fremgangsmte som i voksengenseren. Jeg lager oppskriften etterhvert som jeg strikker og skal komme tilbake til hvordan jeg gjorde det nr den er ferdig.

image11

Genser til min datter i Eskimogarn

Dette er en morsom genser strikke. Jeg bruker Eskimogarn i ren ull, men det klr ikke. Kjempemykt og deilig. Genseren strikkes p 3-4 kvelder. Det gr s fort og derfor er det gy. Jeg la opp 100 masker p pinne nummer 9 og strikker rundt. 1 rett og 1 vrang ca. 7 cm. Dette er en god mediums strrelse. Nr arbeidet nesten gr under armene p den som skal ha den, s deles arbeidet. Man strikker fronten og ryggen for seg frem og tilbake. Jeg delte opp maskene p midten. 50 masker til rygg og 50 til front. De restrerende 50 maskene la jeg p en hjelpepinne. Nr arbeidet passer den som skal ha den s felles 12 masker p hver side. Resten av maskene legges p strmpepinner nummer 5 til hals. Det samme med rygg. Strikk 2 rett og 2 vrang til du fr en god og kledelig hals. Armene legges opp med 6 masker p hver pinne. Totalt 24 masker. Strikk en rett og en vrang ca. 7 cm. k 2 masker p hver pinne p siste runde i vrangborden.Da har du totalt 32 masker. Strikk rettstrikk til armenpasser den som skal ha den. Man ker 2 masker for hver 4 runde ved begynnelse og slutt. Fell av og sy sammen resten av genseren. Det ferdige bilder kommer snart. Jeg holder p med monteringen.

image9

image10

Pulsvarmere

Her er i hvertfall resultatet. Pulsvarmerne som jeg startet p i et annet innlegg er ferdige. De ble strikket p en kveld og min datter synes de er kjempefine. Jeg skal ogs strikke leggvarmere i samme. Garnet er symphony fra Drops. Jeg brukte 2 lilla farger og la opp 20 masker p pinne nummer 5, og strikket frem og tilbake. Pulsvarmerne er strikket i patentstrikk. Nr arbeidet er ferdig s sys dem sammen. Enkelt og greit.

image8


image7

Strikkemaskin

N plages jeg med genseren med rundfelling. Har tatt en liten pause der jeg strikker pulsvarmere i Symhonigarn fra drops i patentstrikk. Bilde kommer.

Jeg er p utkikk etter elektronisk strikkemaskin. Er det noen som har en bra selge meg? nsker ogs gode rd m.h.t hva jeg skal velge p markedet.