Noen små julegaver

Jeg har også strikket noen par raggsokker som jeg ikke har tatt bilde av. Her er i hvertfall noen av julegavene jeg har strikket. Et sjal og lue til mamma (glemte å ta bilde av luen) Min mor elsker slike sjal
strikkdes2

strikkdes3
Tovet lue og sjerf til min gamle tante. Skjerfet er etter et mønster i Allers. Fra et av forjulsnumrene. Luen er ikke fra mønster. Skjerfet er strikket i perlestrikk.

strikkdes4

Kattekurver igjen

Kattene elsker disse kattekurvene så jeg måtte strikke fler. 200 masker på pinne nummer 10 med Eskimogarn. Jeg strikker opp 4 nøster + noen runder med "pusegarn" på toppen. Bunnen strikkes frem og tilbake med vanlig rettstrikk. 100 masker på samme pinnenummer. Strikk opp 4 nøster. Sy bunnen fast i kanten og tov på 40 graders vask. Vanlig vask. Ikke hurtigvask. Form den før den tørker.
strikkdeskattekurv

strikkdeskattekurv1

Den lilla alpakka koften.

Min herlige kofte i alpakka som jeg bruker hver dag når jeg fryser. Den er som du ser sydd sammen av fleredeler. Rygg, 2 forstykker og armer strikke på strømpepinner.

strikkdes1

Tovet veske

Jeg var for en god stund siden ferdig med den tovede vesken. Nå må jeg bli flinkere til å oppdatere bloggen min. Slik ble det ferdige resultatet. Vesken har jeg brukt en del og den er veldig behagelig og praktisk.

strikkdesveske